Type amount, year | Calibre, mm Barrel length, clb | Crew, men | Muzzle Velocity, m/c | Weight, kg: production round | Penetration, mm (of range, m) | Rate of fire, round/min | Range, m |
НАП.1927 ., 1927 | 76,2 16,5 | 5 | 387 | 850 6,2 | 31 (500) | 12 | 7 700 |
т-10 ., 1930 | 76,2 ... | . | 387 | 1 350 6,2 | . | 12 | 13 300 |
НАП.1930 ., 1930 | 122 ... | . | . | 1 500 21,7 | . | 8 | 8 900 |
НАП.1930 ., 1930 | 107 ... | . | . | 2 540 17,2 | . | 6 | 16 200 |
НАП.1930 ., 1930 | 152 ... | . | . | 2 700 40 | . | 4 | 10 300 |
т-19 ., 1933 | 76,2 ... | . | . | ... 6,2 | . | . | . |
т-22 ., 1936 | 76,2 ... | . | . | 1 600 6,2 | 70 (500) | 15 | 13 700 |
A-19 ., 1937 | 122 ... | . | . | 7 250 25 | . | 4 | 20 200 |
Mк-20 ., 1937 | 152 ... | . | . | 7 270 43,5 | . | 4 | 17 400 |
M-30 ., 1938 | 122 ... | . | . | 2 450 21,7 | . | 6 | 11 800 |
M-10 ., 1938 | 152 ... | . | . | 4 150 40 | . | 4 | 12 400 |
E-2 ., 1938 | 76,2 ... | . | . | 785 6,2 | . | 14 | 10 600 |
сяб ., 1939 | 76,2 ... | . | . | 1 480 6,2 | 70 (500) | 15 | 13 200 |
M-60 ., 1940 | 107 ... | . | . | 3 900 18,8 | . | 7 | 18 700 |
гхя-3 ., 1942 | 76,2 ... | . | . | 1 200 6,2 | 70 (500) | 20 | 13 200 |
НАП.1943 ., 1943 | 76,2 ... | . | . | 600 6,2 | . | 12 | 4 200 |
д-1 ., 1943 | 152 ... | . | . | 3 600 40 | . | 4 | 12 400 |
ая-3 ., 1944 | 100 60 | 6 | . | 3 600 15,9 | 115-170 (1000) | 5 | 20 600 |
д-44 ., 1944 | 85 ... | . | . | ... 9,5 | . | . | . |
M1 ., . | 114 . | . | . | 5 600 25,1 | - | 3 | 18 300 |
M2 ., 1940 | 105 . | . | . | 1 920 14,9 | - | 4 | 11 200 |
M1 ., 1942 | 155 . | . | . | 5 430 43,5 | - | 3 | 15 100 |
mod.1935 ., 1935 | 88 28 | . | . | 1 700 ... | - | . | 12 250 |
... ., . | 114 . | . | . | 5 370 24,9 | - | . | 18 700 |
... ., 1938 | 87,6 . | . | . | 1 800 11,3 | - | 4 | 12 000 |
Mk.3 ., 1939 | 139,6 . | . | . | 6 180 . | - | . | 16 500 |
... ., . | 152 . | . | . | 4 500 . | - | . | 12 000 |
mod.1897 ., 1897 | 75 36 | . | 575 | 1 140 6,2 | - | . | 11 000 |
SenShamon.1916 ., 1916 | 145 50,8 | . | 800 | 12 510 34-37 | - | . | 17 600 |
SenShamon 17 ., 1884-1917 | 240 29,2 | . | 575 | 31 000 161 | - | . | 17 300 |
Shneyder.36 ., 1936 | 105 48,1 | . | 725 | 3 920 15,7 | - | . | 16 000 |
mod.1933 ., 1897-1933 | 75 36 | . | 575 | 1 500 6,2 | - | . | 11 000 |
M19 ., 1919 | 75 18,5 | . | 400 | 660 6,5 | - | . | 9 025 |
M28 ., 1928 | 75 . | . | 500 | 660 7,25 | - | . | 9 000 |
M22 ., 1922 | 75 ... | . | 590 | 1 510 5,4 | - | . | 11 000 |
M30 ., 1930 | 155 ... | ... | ... | 3 900 . | - | . | 12 000 |
Shneyder 17 ., 1917 | 155 15 | . | 495 | 3 300 37,4 | - | . | 11 900 |
SenShamon 15 ., 1915 | 155 15 | . | 367 | 2 900 43,4 | - | . | 9 300 |
35B ., 1935 | 105 17 | . | 442 | 1 627 15,7 | - | . | 10 300 |
Shneyder 17 ., 1917 | 155 38,2 | . | 735 | 8 800 43,1 | - | . | 19 300 |
GPF / GPFT ., . | 155 38,2 | . | 735 | 11 200 43,1 | - | . | 19 300 |
SenShamon 16 ., 1916 | 155 47,5 | . | 790 | 12 450 43 | - | . | 21 300 |
GPF ., . | 194 42,4 | . | 725 | 19 600 78,9 | - | . | 20 900 |
Sheyder TR16 ., 1916 | 220 10,5 | . | 415 | 7 800 105 | - | . | 10 800 |
Sheyder 17 ., 1917 | 220 35 | . | 766 | 26 000 103,4 | - | . | 22 800 |
Shneyder 18 ., 1918 | 155 27 | . | 561 | 5 000 42,9 | - | . | 13 600 |
leIG.18 ., 1918 | 75 12 | . | 95-221 | 400 5,45 | - | . | 3 550 |
FH 18 ., 1918 | 149 30 | . | 595 | 5 510 43,5 | - | . | 15 500 |
FH 18/40 ., 1918-1940 | 149 32,5 | . | 595 | 5 650 43,5 | - | . | 15 500 |
FH 40 ., 1940 | 149 . | . | 595 | 5 400 43,5 | - | . | 15 500 |
FK.16nA ., 1916 | 75 35,9 | . | 650 | 1 524 6,6 | - | . | 12 875 |
leFK.18 ., 1918 | 75 26 | . | 485 | 1 090 5,83 | - | . | 9 425 |
GebK.36 ., 1936 | 75 19,5 | . | 200-475 | 750 5,8 | - | . | 9 250 |
sIG.33 ., 1933 | 149,1 11 | . | 125-240 | 1 750 38,0 | - | . | 4 700 |
18/29 ., 1929 | 105 ... | . | . | 1 985 15,8 | - | 8 | 10 700 |
leFH 16 ., 1916 | 105 22 | . | 199-395 | 1 525 14,8 | - | . | 9 225 |
leFH 18 ., 1918 | 104,9 22 | . | 200-470 | 1 915 14,8 | - | . | 10 675 |
leFH 18 ., 1918 | 104,9 31,5 | . | 540 | 1 915 14,8 | - | . | 12 300 |
GebH ., . | 105 15 | . | 300 | 840 14,8 | - | . | 7 000 |
GebH 40 ., 1940 | 105 . | . | 570 | 1 650 14,8 | - | . | 12 600 |
FK 17 nA ., 1917 | 105,2 45 | . | 698 | 3 200 18,5 | - | . | 15 775 |
FK 18 ., 1918 | 105,2 52 | . | 835 | 5 610 15,14 | - | . | 19 075 |
FK 18/40 ., 1918-1940 | 105,2 60 | . | 905 | 5 610 15,14 | - | . | 21 000 |
30/31 ., 1931 | 75 . | . | . | 1 120 . | - | 12 | 9 400 |
18/40 ., 1940 | 105 . | . | . | 1 800 14,8 | - | 6 | 12 300 |
18/40 ., 1940 | 150 . | . | . | 5 512 43,5 | - | 4 | 13 300 |
K3 ., . | 240 . | . | 990 | 54 100 151 | - | . | 37 500 |
FK 18 ., 1918 | 238 52 | . | 880-970 | 54 000 151,4 | - | . | 35 000 |
L/12 ., . | 280 12 | . | 350 | 50 300 350 | - | . | 10 400 |
L/12 ., . | 280 . | . | 379 | 37 000 350 | - | . | 11 400 |
FH 13 ., 1913 | 150 17 | . | 381 | 2 250 40,8 | - | . | 8 675 |
FK 16 ., 1916 | 149,3 43 | . | 555-754 | 10 870 51,4 | - | . | 22 000 |
FK 18 ., 1918 | 149 55 | . | 620-865 | 12 930 43 | - | . | 24 725 |
FK 39 ., 1939 | 149,1 55 | . | 865 | 12 400 43 | - | . | 24 725 |
FK 18 ., 1918 | 172,5 50 | . | 925-860 | 17 500 62,8-68 | - | . | 29 600-28 000 |
FM ., . | 211 14,5 | . | 395 | 7 550 120 | - | . | 10 200 |
FM ., 1918 | 210,9 31 | . | 565-550 | 16 700 113-121,4 | - | . | 16 700 |
FK 38 ., 1938 | 210 . | . | 875 | 25 000 120 | - | . | 34 000 |
FK 39 ., 1939 | 210 . | . | 800 | 33 800 135 | - | . | 29 925 |
FM 39 ., 1939 | 240 . | . | 600 | 26 900 166 | - | . | 18 300 |
FM ., . | 355 . | . | 570 | 75 000 575 | - | . | 20 000 |
"M" ., . | 420 12 | . | 333-466 | 42 600 800-400 | - | . | 9 300-12 250 |
"G" ., . | 420 16 | . | 452 | 140 000 1020 | - | . | 14 200 |
FM ., . | 615 . | . | . | . 2 000 | - | . | . |
18/42 ., 1942 | 105 . | . | . | 5 620 15,2 | - | 6 | 21 000 |
mod.1914 ., 1914 | 100 19,3 | . | 390 | 1 417 13,6 | - | . | 9 400 |
mod.1937 ., 1914-1937 | 100 19,3 | . | 390 | 1 450 13,6 | - | . | 9 400 |
mod.1915 ., 1915 | 104 35 | . | 680 | 3 200 17,5 | - | . | 12 800 |
mod.1917 ., 1917 | 155 15 | . | 450 | 3 300 43,4 | - | . | 11 200 |
mod.1913 ., 1913 | 105 28 | . | 550 | 2 300 15,3-16,9 | - | . | 12 000 |
mod.1929 ., 1929 | 105 31 | . | 660 | 2 880 15,8 | - | . | 15 500 |
Skoda 16 ., 1916 | 305 12 | . | 450 | 23 000 289 | - | . | 12 300 |
Skoda ., . | 304,8 22 | . | 530-410 | 38 500 330-465 | - | . | 16 500-13 000 |
Skoda 16 ., 1916 | 380 17 | . | 460-520 | 81 700 740-600 | - | . | 15 000-17 000 |
Skoda ., 1916 | 240 40 | . | 800 | 79 100 198 | - | . | 31 500 |
Skoda ., 1938 | 210 49 | . | 800-760 | 38 500 135-154 | - | . | 30 400-28 600 |
Skoda ., . | 211 14 | . | 380-410 | 9 130 135-120 | - | . | 10 100-11 000 |
Skoda M14/16 ., 1914-1916 | 149,1 14 | . | 340 | 2 800 42,7 | - | . | 8 600 |
Skoda M15 ., 1915 | 152,4 40 | . | 720 | 12 200 57,2 | - | . | 20 500 |
Skoda M15/16 ., 1915-1916 | 152,4 40 | . | 750-820 | 16 200 57,2 | - | . | 25 000 |
Skoda M15 ., 1915 | 149,1 20 | . | 508 | 5 500 42 | - | . | 11 800 |
Skoda M25 ., 1925 | 149,1 18 | . | 450 | 4 030 42 | - | . | 11 800 |
Skoda M37 ., 1937 | 149,1 24 | . | 570 | 5 400 42,7 | - | . | 11 800 |
Skoda M14/19 ., 1914-1919 | 100 24 | . | 395 | 1 505 16 | - | . | 9 700 |
Skoda M35 ., 1935 | 105 42 | . | 780 | 5 200 18 | - | . | 18 300 |
Skoda M16/19 ., . | 100 24 | . | 395 | 1 350 16 | - | . | 9 800 |
Skoda M30 ., 1930 | 100 25 | . | 500 | 2 000 16 | - | . | 10 600 |
Skoda M28 ., 1928 | 75 18 | . | 425 | 710 6,3 | - | . | 8 700 |
Skoda M30 ., 1930 | 76,5 40 | . | 650 | 1 800 8,0 | - | . | 14 000 |
M.01 ., . | 75 31 | . | 500 | 1 040 6,5 | - | . | 10 600 |
M.11 ., . | 75 17 | . | 315 | 518 6,5 | - | . | 6 900 |
M.04 ., . | 105 28,8 | . | 500 | 2 750 16 | - | . | 11 300 |
M.08 ., . | 120 13,5 | . | 300 | 1 360 20,4 | - | . | 6 900 |
M.32 ., . | 120 20 | . | 450 | 1 990 20,4 | - | . | 10 300 |
L/30 ., . | 75 30 | . | 500 | 960 6,5 | - | . | 10 600 |
K19 ., . | 105 . | . | 600 | 2 860 18 | - | . | 10 100 |
27B ., . | 105 . | . | 750 | 3 650 16 | - | . | 16 500 |
Bofors 14 ., 1914 | 120 14 | . | . | 1 780 20 | - | . | 7 250 |
Sneyder 16 ., 1916 | 220 10,5 | . | 415 | 8 200 105 | - | . | 10 800 |
Sneyder 17 ., 1917 | 155 15 | . | 450 | 3 370 43,5 | - | . | 11 200 |
Sneyder 17 ., 1917 | 155 32 | . | 665 | 8 800 43,1 | - | . | 17 500 |
L/17 ., . | 149,7 17 | . | 390 | 2 270 39,2 | - | . | 8 900 |
mod.1931 ., 1931 | 120 . | . | 770 | 5 450 21,9 | - | . | 18 150 |
GP.III ., . | 75 35 | . | 579 | 1 390 6,1 | - | . | 11 000 |
Shneyder.13 ., 1913 | 105 28,4 | . | 550 | 2 350 15,6 | - | . | 12 000 |
type 18 ., 1918 | 150 ... | . | . | 6 400 50 | - | . | 18 100 |
type 89 ., 1929 | 150 ... | . | . | 2 600 35 | - | . | 15 000 |
type 90 ., 1930 | 75 ... | . | . | 1 500 5,9 | - | 12 | 15 000 |
type 91 ., 1931 | 105 ... | . | . | 2 000 16 | - | 8 | 10 500 |
type 92 ., 1932 | 70 9 | . | . | 212 3,8 | - | . | 2 800 |
type 92 ., 1932 | 105 . | . | . | 3 730 16 | - | 8 | 18 200 |
type 94 ., 1934 | 75 . | . | . | 544 5,9 | - | 12 | 8 000 |
type 95 ., 1935 | 75 . | . | . | 1 497 6,4 | - | 12 | 11 000 |
type 96 ., 1936 | 150 . | . | . | 4 100 31,1 | - | 4 | 12 000 |