© TARGET

онкебше нпсдхъ
1920-1945

Field artillery Gun

Type
amount, year
Calibre, mm
Barrel length, clb
Crew, men Muzzle Velocity, m/c Weight, kg:
production
round
Penetration, mm (of range, m) Rate of fire, round/min Range, m
яяяп, USSR
НАП.1927
., 1927
76,2
16,5
5 387 850
6,2
31 (500) 12 7 700
т-10
., 1930
76,2
...
. 387 1 350
6,2
. 12 13 300
НАП.1930
., 1930
122
...
. . 1 500
21,7
. 8 8 900
НАП.1930
., 1930
107
...
. . 2 540
17,2
. 6 16 200
НАП.1930
., 1930
152
...
. . 2 700
40
. 4 10 300
т-19
., 1933
76,2
...
. . ...
6,2
. . .
т-22
., 1936
76,2
...
. . 1 600
6,2
70 (500) 15 13 700
A-19
., 1937
122
...
. . 7 250
25
. 4 20 200
Mк-20
., 1937
152
...
. . 7 270
43,5
. 4 17 400
M-30
., 1938
122
...
. . 2 450
21,7
. 6 11 800
M-10
., 1938
152
...
. . 4 150
40
. 4 12 400
E-2
., 1938
76,2
...
. . 785
6,2
. 14 10 600
сяб
., 1939
76,2
...
. . 1 480
6,2
70 (500) 15 13 200
M-60
., 1940
107
...
. . 3 900
18,8
. 7 18 700
гхя-3
., 1942
76,2
...
. . 1 200
6,2
70 (500) 20 13 200
НАП.1943
., 1943
76,2
...
. . 600
6,2
. 12 4 200
д-1
., 1943
152
...
. . 3 600
40
. 4 12 400
ая-3
., 1944
100
60
6 . 3 600
15,9
115-170 (1000) 5 20 600
д-44
., 1944
85
...
. . ...
9,5
. . .
яью, USA
M1
., .
114
.
. . 5 600
25,1
- 3 18 300
M2
., 1940
105
.
. . 1 920
14,9
- 4 11 200
M1
., 1942
155
.
. . 5 430
43,5
- 3 15 100
бекхйнапхрюмхъ, GREAT BRITAIN
mod.1935
., 1935
88
28
. . 1 700
...
- . 12 250
...
., .
114
.
. . 5 370
24,9
- . 18 700
...
., 1938
87,6
.
. . 1 800
11,3
- 4 12 000
Mk.3
., 1939
139,6
.
. . 6 180
.
- . 16 500
...
., .
152
.
. . 4 500
.
- . 12 000
тпюмжхъ, FRANCE
mod.1897
., 1897
75
36
. 575 1 140
6,2
- . 11 000
SenShamon.1916
., 1916
145
50,8
. 800 12 510
34-37
- . 17 600
SenShamon 17
., 1884-1917
240
29,2
. 575 31 000
161
- . 17 300
Shneyder.36
., 1936
105
48,1
. 725 3 920
15,7
- . 16 000
mod.1933
., 1897-1933
75
36
. 575 1 500
6,2
- . 11 000
M19
., 1919
75
18,5
. 400 660
6,5
- . 9 025
M28
., 1928
75
.
. 500 660
7,25
- . 9 000
M22
., 1922
75
...
. 590 1 510
5,4
- . 11 000
M30
., 1930
155
...
... ... 3 900
.
- . 12 000
Shneyder 17
., 1917
155
15
. 495 3 300
37,4
- . 11 900
SenShamon 15
., 1915
155
15
. 367 2 900
43,4
- . 9 300
35B
., 1935
105
17
. 442 1 627
15,7
- . 10 300
Shneyder 17
., 1917
155
38,2
. 735 8 800
43,1
- . 19 300
GPF / GPFT
., .
155
38,2
. 735 11 200
43,1
- . 19 300
SenShamon 16
., 1916
155
47,5
. 790 12 450
43
- . 21 300
GPF
., .
194
42,4
. 725 19 600
78,9
- . 20 900
Sheyder TR16
., 1916
220
10,5
. 415 7 800
105
- . 10 800
Sheyder 17
., 1917
220
35
. 766 26 000
103,4
- . 22 800
Shneyder 18
., 1918
155
27
. 561 5 000
42,9
- . 13 600
цеплюмхъ, GERMANY
leIG.18
., 1918
75
12
. 95-221 400
5,45
- . 3 550
FH 18
., 1918
149
30
. 595 5 510
43,5
- . 15 500
FH 18/40
., 1918-1940
149
32,5
. 595 5 650
43,5
- . 15 500
FH 40
., 1940
149
.
. 595 5 400
43,5
- . 15 500
FK.16nA
., 1916
75
35,9
. 650 1 524
6,6
- . 12 875
leFK.18
., 1918
75
26
. 485 1 090
5,83
- . 9 425
GebK.36
., 1936
75
19,5
. 200-475 750
5,8
- . 9 250
sIG.33
., 1933
149,1
11
. 125-240 1 750
38,0
- . 4 700
18/29
., 1929
105
...
. . 1 985
15,8
- 8 10 700
leFH 16
., 1916
105
22
. 199-395 1 525
14,8
- . 9 225
leFH 18
., 1918
104,9
22
. 200-470 1 915
14,8
- . 10 675
leFH 18
., 1918
104,9
31,5
. 540 1 915
14,8
- . 12 300
GebH
., .
105
15
. 300 840
14,8
- . 7 000
GebH 40
., 1940
105
.
. 570 1 650
14,8
- . 12 600
FK 17 nA
., 1917
105,2
45
. 698 3 200
18,5
- . 15 775
FK 18
., 1918
105,2
52
. 835 5 610
15,14
- . 19 075
FK 18/40
., 1918-1940
105,2
60
. 905 5 610
15,14
- . 21 000
30/31
., 1931
75
.
. . 1 120
.
- 12 9 400
18/40
., 1940
105
.
. . 1 800
14,8
- 6 12 300
18/40
., 1940
150
.
. . 5 512
43,5
- 4 13 300
K3
., .
240
.
. 990 54 100
151
- . 37 500
FK 18
., 1918
238
52
. 880-970 54 000
151,4
- . 35 000
L/12
., .
280
12
. 350 50 300
350
- . 10 400
L/12
., .
280
.
. 379 37 000
350
- . 11 400
FH 13
., 1913
150
17
. 381 2 250
40,8
- . 8 675
FK 16
., 1916
149,3
43
. 555-754 10 870
51,4
- . 22 000
FK 18
., 1918
149
55
. 620-865 12 930
43
- . 24 725
FK 39
., 1939
149,1
55
. 865 12 400
43
- . 24 725
FK 18
., 1918
172,5
50
. 925-860 17 500
62,8-68
- . 29 600-28 000
FM
., .
211
14,5
. 395 7 550
120
- . 10 200
FM
., 1918
210,9
31
. 565-550 16 700
113-121,4
- . 16 700
FK 38
., 1938
210
.
. 875 25 000
120
- . 34 000
FK 39
., 1939
210
.
. 800 33 800
135
- . 29 925
FM 39
., 1939
240
.
. 600 26 900
166
- . 18 300
FM
., .
355
.
. 570 75 000
575
- . 20 000
"M"
., .
420
12
. 333-466 42 600
800-400
- . 9 300-12 250
"G"
., .
420
16
. 452 140 000
1020
- . 14 200
FM
., .
615
.
. . .
2 000
- . .
18/42
., 1942
105
.
. . 5 620
15,2
- 6 21 000
юбярпхъ, AUSTRIA
mod.1914
., 1914
100
19,3
. 390 1 417
13,6
- . 9 400
mod.1937
., 1914-1937
100
19,3
. 390 1 450
13,6
- . 9 400
mod.1915
., 1915
104
35
. 680 3 200
17,5
- . 12 800
онкэью, POLAND
mod.1917
., 1917
155
15
. 450 3 300
43,4
- . 11 200
mod.1913
., 1913
105
28
. 550 2 300
15,3-16,9
- . 12 000
mod.1929
., 1929
105
31
. 660 2 880
15,8
- . 15 500
веунякнбюйхъ, CZECHOSLOVAKIA
Skoda 16
., 1916
305
12
. 450 23 000
289
- . 12 300
Skoda
., .
304,8
22
. 530-410 38 500
330-465
- . 16 500-13 000
Skoda 16
., 1916
380
17
. 460-520 81 700
740-600
- . 15 000-17 000
Skoda
., 1916
240
40
. 800 79 100
198
- . 31 500
Skoda
., 1938
210
49
. 800-760 38 500
135-154
- . 30 400-28 600
Skoda
., .
211
14
. 380-410 9 130
135-120
- . 10 100-11 000
Skoda M14/16
., 1914-1916
149,1
14
. 340 2 800
42,7
- . 8 600
Skoda M15
., 1915
152,4
40
. 720 12 200
57,2
- . 20 500
Skoda M15/16
., 1915-1916
152,4
40
. 750-820 16 200
57,2
- . 25 000
Skoda M15
., 1915
149,1
20
. 508 5 500
42
- . 11 800
Skoda M25
., 1925
149,1
18
. 450 4 030
42
- . 11 800
Skoda M37
., 1937
149,1
24
. 570 5 400
42,7
- . 11 800
Skoda M14/19
., 1914-1919
100
24
. 395 1 505
16
- . 9 700
Skoda M35
., 1935
105
42
. 780 5 200
18
- . 18 300
Skoda M16/19
., .
100
24
. 395 1 350
16
- . 9 800
Skoda M30
., 1930
100
25
. 500 2 000
16
- . 10 600
Skoda M28
., 1928
75
18
. 425 710
6,3
- . 8 700
Skoda M30
., 1930
76,5
40
. 650 1 800
8,0
- . 14 000
мнпбецхъ, NORWAY
M.01
., .
75
31
. 500 1 040
6,5
- . 10 600
M.11
., .
75
17
. 315 518
6,5
- . 6 900
M.04
., .
105
28,8
. 500 2 750
16
- . 11 300
M.08
., .
120
13,5
. 300 1 360
20,4
- . 6 900
M.32
., .
120
20
. 450 1 990
20,4
- . 10 300
медепкюмдш, NETHERLANDS
L/30
., .
75
30
. 500 960
6,5
- . 10 600
K19
., .
105
.
. 600 2 860
18
- . 10 100
27B
., .
105
.
. 750 3 650
16
- . 16 500
Bofors 14
., 1914
120
14
. . 1 780
20
- . 7 250
аекэцхъ, BELGIUM
Sneyder 16
., 1916
220
10,5
. 415 8 200
105
- . 10 800
Sneyder 17
., 1917
155
15
. 450 3 370
43,5
- . 11 200
Sneyder 17
., 1917
155
32
. 665 8 800
43,1
- . 17 500
L/17
., .
149,7
17
. 390 2 270
39,2
- . 8 900
mod.1931
., 1931
120
.
. 770 5 450
21,9
- . 18 150
GP.III
., .
75
35
. 579 1 390
6,1
- . 11 000
Shneyder.13
., 1913
105
28,4
. 550 2 350
15,6
- . 12 000
ъонмхъ, JAPAN
type 18
., 1918
150
...
. . 6 400
50
- . 18 100
type 89
., 1929
150
...
. . 2 600
35
- . 15 000
type 90
., 1930
75
...
. . 1 500
5,9
- 12 15 000
type 91
., 1931
105
...
. . 2 000
16
- 8 10 500
type 92
., 1932
70
9
. . 212
3,8
- . 2 800
type 92
., 1932
105
.
. . 3 730
16
- 8 18 200
type 94
., 1934
75
.
. . 544
5,9
- 12 8 000
type 95
., 1935
75
.
. . 1 497
6,4
- 12 11 000
type 96
., 1936
150
.
. . 4 100
31,1
- 4 12 000

HTTP://ATTEND.TO/COMMI
Hosted by uCoz